December 6, 2016

Equinix acquisisce il portfolio di 24 siti di data center da Verizon con un accordo da 3,6 miliardi di dollari

L'accordo rafforza ulteriormente la piattaforma globale di Equinix; espande il portfolio dell'ampiezza e della profondità di interconnessione

REDWOOD CITY, Calif., Dec. 6, 2016 /PRNewswire/ -- Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), the global interconnection and data center company, today announced it has entered into a definitive agreement to purchase a portfolio of 24 data center sites and their operations from Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) for $3.6 billion in an all cash transaction. The 24 sites consist of 29 data center buildings across 15 metro areas.  The addition of these strategic facilities and customers will further strengthen Equinix's global platform by: increasing interconnection in the U.S. and Latin America; opening three new markets in Bogotá, Culpeper and Houston; and accelerating Equinix's penetration of the enterprise and strategic market sectors, including government and energy.

Equinix to expand footprint of 24 new data center sites containing 29 data center buildings, across 15 metro areas including 3 new metros of Bogatà, Houston and Culpeper, VA.

L'acquisizione di tali attività consentirà ai clienti Equinix di rispondere meglio a una tendenza chiave di mercato che sta permettendo la loro evoluzione da aziende tradizionali a "aziende digitali": la necessità di interconnettersi a livello globale con persone, luoghi, servizi cloud e dati. Inoltre, i clienti avranno la possibilità di operare su una più ampia piattaforma globale per elaborare e archiviare grandi volumi di dati e applicazioni sensibili alla latenza per poi distribuire al limite del digitale, più vicino agli utenti finali e ai mercati locali.

Il portafoglio acquisito include circa 900 clienti, con un numero significativo di clienti aziendali che sono nuovi alla piattaforma di Equinix, e aggiunge circa 220.000 metri quadrati lordi. Porterà la presenza totale globale di Equinix a 175 data center in 43 mercati e circa 1,6 milioni di metri quadrati lordi attraverso i mercati di Americhe, Europa e Asia-Pacifico.

La transazione dovrebbe concludersi entro la metà del 2017, subordinatamente al soddisfacimento delle condizioni di chiusura.

• La transazione include 29 edifici di data center in 24 siti di 15 aree metropolitane, tra cui Atlanta (Atlanta e Norcross), Bogotá, Boston (Billerica), Chicago (Westmont), Culpeper, Dallas (Irving, Richardson-Alma and Richardson-Pkwy), Denver (Englewood), Houston, Los Angeles (Torrance), Miami (Miami e Doral), New York (Carteret, Elmsford and Piscataway), San Paolo, Seattle (Kent), Silicon Valley (Santa Clara e San Jose), e Washington DC (Ashburn, Manassas e Herndon).
  • L'aggiunta delle risorse dei nuovi data center espanderà notevolmente la piattaforma globale di Equinix per le aziende, aggiungendo nuovi mercati e clienti aziendali di Fortune 1000. Aumenta la capacità nei mercati esistenti, come Atlanta, Denver, Miami, New York, San Paolo, Seattle e Silicon Valley, e fornisce una piattaforma per la futura espansione dei data center acquisiti.
  • The NAP (Network Access Point) of the Americas facility in Miami is a key interconnection point and will become a strategic hub and gateway for Equinix customer deployments servicing Latin America. Combined with the Verizon data centers in Bogotá and the NAP do Brasil in São Paulo, it will strategically position Equinix in the growing Latin American market.
  • Il NAP (Network Access Point) della regione della capitale a Culpeper, in Virginia, è un campus altamente sicuro focalizzato sui clienti delle agenzie governative, rafforzando Equinix come piattaforma di scelta per i servizi pubblici e fornitori di servizi.
  • Approximately 250 Verizon employees, primarily in the operations functions of the acquired data centers, will become Equinix employees.
  • Equinix è stata consigliata da Evercore, JP Morgan Securities LLC e Davis Polk & Wardwell LLP.

Quotes

Steve Smith, Presidente e CEO, Equinix:

"This unique opportunity complements and extends Equinix's strategy to expand our global platform. It enables us to enhance cloud and network density to continue to attract enterprises, while expanding our presence in the Americas. The new assets will bring hundreds of new customers to Platform Equinix while establishing a presence in new markets and expanding our footprint in existing key metros. The deal will also provide significant value for shareholders as the proposed transaction is expected to be immediately accretive to our adjusted funds from operations per share upon close."

Karl Strohmeyer, Presidente per le Americhe, Equinix:

"Questo accordo è una vittoria significativa per i nostri clienti esistenti, che avranno accesso a nuovi luoghi, ecosistemi e partner. È anche una vittoria per le nuove società che si uniscono a Equinix, in quanto saranno in grado di sfruttare la presenza globale di Equinix e servizi di interconnessione unici. A Equinix, le aziende possono progettare una piattaforma coerente a livello globale all'interno di aree metropolitane locali, mantenendo i loro dati critici e le capacità di elaborazione più vicino possibile al limite digitale e agli utenti finali."

Conferenza degli investitori

Equinix terrà una conferenza per gli investitori oggi alle 8:30 ora della costa atlantica (5:30 orario del Pacifico ) per discutere i dettagli di questo annuncio. Per ascoltare la chiamata in conferenza si prega di comporre il numero 1-210-234-8004 (nazionale e internazionale) e utilizzare il codice di accesso (EQIX). Un webcast in diretta simultanea della teleconferenza sarà disponibile sul sito internet della società all'indirizzo www.equinix.com, sotto l'intestazione relazioni con gli investitori. Questo webcast sarà registrato e disponibile alla stessa posizione, poco dopo la conclusione della chiamata.

Una replica della teleconferenza sarà disponibile a partire da martedì, 6 Dicembre 2016 (circa un'ora dopo la conclusione della chiamata diretta) fino al 20 febbraio 2017, componendo il numero 1-203-369-4007 e usando il codice di accesso "2016".

This press release contains forward-looking statements which are based on current expectations, forecasts and assumptions that involve risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations discussed in such forward-looking statements, including statements related to the acquisition of data centers from Verizon, the expected benefits from the acquisition and the expected timing for closing the acquisition.  When used in this document, the words "anticipates", "can", "will", "look forward to", "expected" and similar expressions and any other statements that are not historical facts are intended to identify those assertions as forward-looking statements. Factors that might cause such differences include, but are not limited to, the failure of one or more conditions to the acquisition of data centers from Verizon to be satisfied; the occurrence of any event, change or other circumstance that would compromise our ability to complete the acquisition of such data centers from Verizon within the expected timeframe or at all; the possibility that the anticipated benefits from the proposed acquisition cannot be fully realized or may take longer to realize than expected; unanticipated costs or difficulties relating to the integration of data centers or companies we have acquired or will acquire into Equinix, including the data centers we may acquire from Verizon; the challenges of acquiring, operating and constructing IBX centers and developing, deploying and delivering Equinix services, including in the Verizon data centers; a failure to receive significant revenue from customers in recently built out or acquired data centers, including those acquired from Verizon; failure to complete any financing arrangements contemplated from time to time; competition from existing and new competitors; the ability to generate sufficient cash flow or otherwise obtain funds to repay new or outstanding indebtedness; the loss or decline in business from our key customers; and other risks described from time to time in Equinix's filings with the Securities and Exchange Commission. Accordingly, no assurances can be given that any of the events anticipated by the forward-looking statements will transpire or occur, or if any of them do so, what impact they will have on Equinix. In particular, see Equinix's recent quarterly and annual reports filed with the Securities and Exchange Commission, copies of which are available upon request from Equinix. Equinix does not assume any obligation to update the forward-looking information contained in this press release.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161206/445940

Equinix, David Fonkalsrud, +1 (650) 598-6240, dfonkalsrud@equinix.com; or Michelle Lindeman, +1 (650) 598-6361, mlindeman@equinix.com; or Equinix Investor Relations, Katrina Rymill, +1 (650) 598-6583, krymill@equinix.com; or Paul Thomas, +1 (650) 598-6442, pthomas@equinix.com